بررسی اغراق انسان در نقاشی های اوایل سده بیستم آلمان

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
  • نویسنده آرزو تقی زاده
  • استاد راهنما شادان کیوانی
  • سال انتشار 1393
چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی اغراق انسان در نقاشی های اوایل سده بیستم آلمان و بررسی عوامل موثر بر اغراق ، و همچنین ریشه های آن در دوره های مختلف انجام گرفته است.می دانیم که اغراق در حیطه هنرهای تجسمی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد؛ بدین جهت سعی بر آن شد تا به شناخت مکتبی بپردازیم که در آن بیشترین اغراق در فرم و رنگ صورت گرفته ، یعنی اکسپرسیونیسم و ریشه های آن، همچنین ارتباط بین این سبک و هنر بدوی و اینکه شرایط اجتماعی و فرهنگی تا چه اندازه در استفاده هنرمندان از اغراق در نقاشی تاثیر گذار بوده ، مورد بررسی قرار گرفت. در این میان زندگی برخی از نقاشان این دوره که برای انتقال احساس خویش، که گاهی از مفاهیم زیبایی شناسی پیروی نمی کردند و اغراق در صور طبیعی و توجه به امکانات بیانی خط، شکل و رنگ مشخصه اصلی کار آنها بود مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور از روش گرد آوری و مطالعاتی استفاده شده است و اطلاعات ضروری تحقیق با استفاده از روش کتابخانه ای و از طریق فیش برداری و همچنین شبکه اینترنت به تحلیل مبحث مورد نظر پرداخته شده است. مهمترین یافته ها و نتایج حاصل شده حاکی از آن بود که هنرمندان این دوره خود را دربرابر رنج های بشری مسئول می دانستند و تعهدی را نسبت به اجتماع خود احساس می کردند. همه اینها باعث گردید در این دوره هنرمندان به منظور انتقال احساس درونی خود چنین شیوه ای را در نقاشی برگزینند. واژگان کلیدی: اغراق- چهره – پیکر انسان – اکسپرسیونیسم – نقاشی آلمان.

منابع مشابه

جایگاه انسان در دیدگاه جغرافیدانان مسلمانان سده های میانه

علم جغرافیا طی سده های میانه درقلمرو و سرزمین های اسلامی به اوج خود رسید . آثار جغرافیایی در این دوره علاوه بر پرداختن به جنبه های فنی و علمی جغرافیا با دیدگاه ویژه ای متأثر از ارتباط سه گانه خدا ‘ انسان و محیط هستی (افلاک) شکل گرفته که باعث تکوین مکتب جغرافیدانان اسلامی شده است . در این مقاله ((جایگاه انسان)) نسبت به جهان و محیط جغرافیایی از نقطه نظر آثار و نگرش جغرافیدانان مسلمان با هدف شناخ...

متن کامل

گفت وگوی تمدن ها و ارتباطات بین المللی :بررسی زمینه های عینی و ذهنی در سه دهه پایانی سده بیستم

این مقاله به بررسی تحولات ذهنی و عینی پدید آمده در عرصه گفتارهای جاری در عرصه بین المللی می پردازد و می کوشد که نسبت میان نظم های گفتاری را در عرصه های فکری و فرهنگی با ارتباطات نشان دهد. مدعای اصلی این است که اگر جهان به سوی «گفت و گو » رو آورده و ایده گفت وگوی تمدن ها مورد اقبال قرار گرفته است، پیدایی این رویکرد، خود، مسبوق به وقوع دگرگونی هایی در عالم ذهن و عین است. برای نیل به این مهم سعی ش...

متن کامل

بررسی تطبیقی لهجه‌ی بخارایی اوایل قرن بیستم (زبان تاجیکی)‌با فارسی معاصر

لهجه‌ی بخارایی یکی از لهجه‌های زبان فارسی است که در دهه‌ی دوم قرن بیستم همزمان با شروع فعالیت‌های روشنفکران بخارا، جدیدان، در آثار سران فکری این جنبش به کار گرفته شد و در خدمت روشنگری و تعلیم درآمد و پس از تقسیم ماوراءالنهر، به نام زبان تاجیکی به زبان رسمی و دولتی جمهوری تاجیکستان، یکی از جمهوری‌های مستقل پنج گانه آسیای مرکزی، ارتقاء یافت. نقش فطرت بخارایی (1886- 1938 م)، که از سران جنبش جدیدا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023